3 April 2011

~Puisi ??~

pernah dengar x puisi ni?


Kulari ke hutan kemudian menyanyiku
kulari ke pantai kemudian teriakku
sepi, sepi dan sendiri
aku benci

Aku ngin bingar
aku mau di pasar
bosan aku dengan penat
dan enyah saja kau pekat
seperti berjelaga
jika ku sendiri

Pecahkan saja gelasnya
biar ramai
biar mengaduh sampai gaduh

Ah...ada malaikat menyulam
jaring laba-laba belang
di tembok keraton putih
kenapa tak goyangkan saja loncengnya
biar terdera

Atau aku harus lari ke hutan
belok ke pantai .........

satu masa dahulu puisi ini amat di minati oleh para penggemar puisi..aku dulu pun minat gak puisi yang di gunah oleh Sang Rangga (dalam movie tu lah) penulis asal puisi ni xtahu la plak kan..aku suka sebab ada maksud tersembunyi di sebalik gubahan tersebut !!! bukan pe, tetiba teringat kat puisi pas dengar lagu dendangan Melly Goslow ~Suara Hati Seorang Kekasih~

umm...kenangan bersama suami dalam masa 3 hari sedikit sebanyak buat diri aku jadi corrupt semula..semangat seakan hilang dan berlalu pergi ikut Encik Suami masuk Pusat Latihan..Oh...kenapalah jadi begini pada aku...aku bukan sengaja jadik begini namun aku punya hati dan perasaan di mana perasaan sayang aku pada sang suami tidak pernah berubah !! 

~erk, apa kena mengena tajuk di atas dengan apa yang aku membebel ni? saja nak luah perasaan pada kome yang baca blog aku ni..aku da xtahu nak luah kat sape..pada siapa lagi aku nak luah kalau bukan anda semua !! huhuuhu..macam ramai jer yg baca blog aku ni..dengar kabar Encik Suami n para pelatih lain akan di beri cuti rehat selama seminggu bagi memulihkan semangat selepas trauma dengan apa yang berlaku di Pulapol.ye la, mana tak nya, dah 3 orang pelatih meninggal dunia kerana jangkitan virus Adenovirus..Encik Suami pun trauma jugak sbb kiri kanan bed dia masuk wad kena kuarantin !! Mohon Allah lindungi Encik Suami..aku amat sayang kan dia!!!!

6 bulan bukan satu tempoh yang sekejap untuk aku harungi tanpa Encik Suami di sisi..masih berbaki 4 bulan..Ya Allah, permudahkan segala urusan Encik Suami..Aku Mohon sangat2x...

satu lagi puisi yang best...

Perempuan datang atas nama cinta
Bunda pergi karena cinta 
Digenangi air racun jingga adalah wajahmu 
Seperti bulan lelap tidur di hatimu 
yang berdinding kelam dan kedinginan 
Ada apa dengannya 
Meninggalkan hati untuk dicaci 
Lalu sekali ini aku melihat karya surga 
dari mata seorang hawa 
Ada apa dengan cinta 

Tapi aku pasti akan kembali
dalam satu purnama 
untuk mempertanyakan kembali cintanya.. 

Bukan untuknya, bukan untuk siapa 
Tapi untukku 
Karena aku ingin kamu 
Itu saja.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen sana Komen sini