31 Januari 2011

~Comot...si Kucing Jalanan..~

28 Januari 2011 bersamaan hari Jumaat..

Waktu lunch pada hari jumaat adalah waktu lunch yang dinanti-nantikan kaum hawa..mana tidaknya, kaki akan menapak ke Jakel, Kompleks PKNS, SACC Mall, Plaza Alam Sentral dan macam2x lagi lah..pernah gak la aku sampai Alamanda Putrajaya...ngeh3x..terer x??

itu bukan cerita yang aku nak bercerita kali ni..post kali ni aku nak citer tentang seekor kucing yang aku jumpa di tepi jalan otw balik umah (lunch kali ni aku balik sbb aku nak spent masa bersama hubby b4 dia ke Pusat Latihan PDRM) uhuk3x..si Hitam Comot ni aku jumpa sedang terkedek-kedek beliau menyelamatkan diri pabila ternampak kelibat motor @ lain kenderaan yang lalu lalang di situ..bayangkanlah, dengan kalernya ala2x gelap gitu kebarangkalian utk kena langgar @ dilenyek mmg 80% tau..

aku ngn hubby amik lap wat u-turn ngn motor kapcai tu bg misi menyelamatkan si comot nih..pada mulanya beliau takot sbb ingat kami nak lenyek dia kot..padahal kami nak resque dia daaa..Misi menyelamat selesai..
bawak balik umah n di mandikan oleh My Encik Suami..wangi tp kaler dia ttp comot sbb dia mmg dilahirkan comot sebegitu..Waklu !!!

Si tomei lak, cium sana..cium sini sbb ase diri beliau terancam dengan kehadiran kucing lain..pada satu jam awal sahaja..pastu, nah ko..di buli nye si tecit nih..(buli ala0ala adik beradik gitu) sangat comei la..

here da comot (kucing jalanan)


welcome to da House


hai Mama SS...comot x saya?


kat mana ni? td atas tar sekarang lantai parque


snff..snff..mummy..sape ni mummy - soal tomei


abes la makanan beta di makan beliau -kata tomei..sayu je


saya lapor tahap otomen nyala lampu merah daaa


nyum..nyum sehingga menjilat mulut

2 ulasan:

  1. hehehhee...mmg comot giler....
    hahha....aadehhh..selamat datang ke dunia mummy...jgn nakai2...nnti kne babab montot...

    BalasPadam
  2. dengar mama SS kata tu..
    karang mummy babap montot tu baru tau
    erk ~

    BalasPadam

Komen sana Komen sini